jueves, 19 de mayo de 2016

Ampliació pràctica 7




Una manera divertida d'usar twitter a classe:

TWEETS historics. Preguntar als alumnes que escriurien en TWITTER personages historics de RELEVANCIA en moments historics. Eixemple: ¿Que "TWITTEARÍA" Camil Josep Cela la nit abans de rebre el premi nobel en 1989? ¿Que  escriuria Colon el 12 d'Octubre de 1492? - recordar que el llimit son 140 caracteres.


Monitoritzar els TWEETS relacionats en termens de interés. TWITTERFALL mos mostra tots els TWEETS en els que apareixen les paraules que vullgam, actualisant-se en temps real. Per eixemple, podem vore tots els TWEETS en els que apareixca la paraula "sabater", "RAJOY", "crisis", "lliteratura", "astronomia", "fisica", etc.


Resum. Demana als alumnes que lligguen un articul i ho resumixquen en un TWEET.



Escritura creativa / debat. S'escriu en TWITTER el començament d'una historia i se deixa que els alumnes la continüen. No se pot escriure de nou fins que no hagen escrit tots. Per a aço se deu acordar un "TAG" comu (els TAGS son 4 o 5 CARACTERES que escomencen per "#" i servixen per a identificar TWEETS relacionats al començar tots els POSTS en la mateixa clau, facilitant busca i identificacio). Se pot utilisar la mateixa tecnica per a un debat.

Arreplegar opinions sobre un tema de tota la classe. Se crega un conte de TWITTER associada en el tema del que se vol saber l'opinio, i se demana als alumnes que escriguen a eixe TWITTER sobre eixe tema. Per eixemple, el conte pot ser CAMBIOCLIMAT.  En eixa conte se rebran automaticament tots els POSTS que comencen en la clau @CAMBIOCLIMAT, i la pagina HTTP://TWITTER.COM/CAMBIOCLIMAT arreplegarà tots els TWEETS de la classe.


Comunicar als pares la marcha de la classe. Se crega un conte especial (per a no mesclar identitats) i se posa en coneiximent dels pares.


Enquesta en TWITTER. Coneix l'opinio de la classe sobre un tema a través de TWITPOLL .



Desenroll d'empatia i estudi lliterari. Mentres estan llegint un llibre, se demana als alumnes que creuen un conte de TWITTER del personatge principal i vagen escrivint POSTS conforme la novela alvanç com si foren el protagoniste. Punts extra si ho fan usant el mateix vocabulari que en la llectura.


Conceptes i vocabulari. Pots POSTEAR una paraula i demanar la seua definicio, sinonims, antonims. Tambe se poden POSTEAR lletres i vore quantes paraules distintes se poden formar, o usar TWTPOLL per a que els alumnes trien entre varies possibles definicions d'un concepte a estudiar, i despres vore quants han endevinat.


Reunir senyes del mon real. Les respostes que obtenim son sempre actuals i procedents d'atres persones en verdaderes histories darrere. Preguntes que se poden llançar en TWITTER per a analisar les respostes, per eixemple: "¿Es la tecnologia un pont entre el primer i el tercer mon o una barrera?", "¿Quins acontenyiments precipitaren la 2ª guerra mundial?", "¿En quins programes lliures puc substituir el NOTEPAD de Windows?", "¿Qui deuria ser el proxim premi nobel de...?".

Font: http://www.tecnotic.com/content/10-formas-de-usar-twitter-en-el-aula

No hay comentarios:

Publicar un comentario